Nya studenter hälsades välkomna

Knappt 300 förväntansfulla naturvetare samlades i universitetets aula för att delta i årets välkomstarrangemang.

De hälsades bland annat välkomna av vicedekanus Stefan Hulth, fick goda råd från studentkåren och de olika föreningarna och höra om möjligheterna till utlandsstudier. Däremellan underhöll bandet Vier Brillen. De fick också med sig var sin påse med lite smått och gott i.

pasarforeningarstefan

vierbrillenpaulinealexanderamandaphilip

Fyra av studenterna som deltog var (från vänster)  Pauline Andersson, Alexander Gelén, Amanda Helmstad och Philip Gärdhagen. De ska alla läsa det naturvetenskapliga basåret, för att på så sätt bli behörig att läsa en naturvetenskaplig utbildning på universitetet.

Amanda Helmstad jobbar i dag som tandsköterska och har planer på att läsa till tandläkare efter basåret, medan övriga inte riktigt vet vad det blir framöver.

Vi hälsar alla nya studenter välkomna till Göteborgs universitet och Naturvetenskapliga fakulteten!