Förhoppningsvis har jag inspirerat några blivande studenter att välja vår utbildning

kunskap&framtid1Hej!

Mitt namn är Josephine och under Kunskap och Framtidsmässan  i lördags den 15/11 gjorde jag debut som studentambassadör för Naturvetenskapliga fakulteten.

I montern för Göteborgs universitet stod jag tillsammans med andra studenter och studievägledare från de olika fakulteterna och utbildningarna och svarade på besökarnas frågor. Vi på Naturvetenskapliga fakulteten hade ett litet bord vi stod vid med kataloger som visade utbildningarna som finns hos oss som vi delade ut till intresserade besökare.
Mässan är stor med många besökare som i sällskap med kompisar och många gånger med hela familjen kom fram och ställde en massa kluriga frågor om våra utbildningar, inom de naturvetenskapliga utbildningarna verkar det som att Biologi är mest populärt. Jag kan inte så mycket om biologi då jag läser till  Bebyggelseantikvarie på Institutionen för kulturvård. Det är en liten institution och i vår klass är vi bara 20 personer, så det var lite extra roligt att få nå ut med information om utbildningen då det är många som inte vet att den finns.
kunskap&framtid2Förhoppningsvis fick jag inspirerat några blivande studenter att välja vår utbildning! Det var både unga människor som fortfarande gick på gymnasiet och äldre som inte visste vad de ville studera som besökte mässan, men även studenter från andra lärosäten som undersökte möjligheterna att studera i Göteborg.
Jag arbetade från 10-16 inne på mässan med att dela ut kataloger och informera förvirrade besökare om hur det är att studera på universitet och om hur Göteborg är som studentstad. Tillsammans med de andra trevliga representanterna och alla besökarna så gick dagen fort!