Studentgruppen för Marina vetenskaper har startats upp på nytt!

Nu är studentgruppen för Marina vetenskaper åter i drift!

Så, vad är egentligen en studentgrupp? En studentgrupp fungerar som en plattform för studenter som studerar samma kurs, program eller vid samma institution. Studentgruppen för Marina vetenskaper, SG-marin, vänder sig alltså till alla studenter som läser något av de marina programmen (kandidat/master) eller fristående marina kurser.

Inom studentgruppen förmedlar vi information, diskuterar studentfrågor och planerar event som kan vara intressanta för oss marinvetare. Det är med andra ord högt till tak och möjligheterna är många!

Ett första möte för SG-marin kommer att hållas efter nästa tentaperiod i slutet på mars eller början på april. Innan dess planerar vi att gå ut till er marinare och presentera oss närmare. Datum och tid för mötet kommer inom kort!

SG-marin finns numera även på diverse sociala medier:

Facebook: www.facebook.com/studentgrupp.marinvetenskap

Instagram: @marinvetenskapgu

… och mail: sgmarin@gota.gu.se

Tveka inte att kontakta oss!

Vi finns såklart även till för er som är sugna på att söka till programmen i vår! Frågorna är ofta många och det är inte alltid självklart vart en hittar svaren. Vi svarar på allt mellan himmel och hav!

// SG-marin