Träningsvärk

Japp, så är det, första träningsvärken på Irland har gett sig tillkänna =). Med det sagt så har jag alltså invigt träningen här i Cork. Som jag nämnt tidigare så finns det en träningsanläggning i anslutning till Universitetet. Här finns allt från gym, olika pass att gå på, en simbassäng, en relaxavdelning med bastu bla, squash-hallar och utanför finns även en löpbana med en gräsplan i mitten. Så det är en stor anläggning med något för alla, riktigt schysst! I förrgår var jag där och kollade runt lite och körde ett kort pass i gymet och igår var jag där på en gymintroduktion och körde sen ett lite längre pass i gymet, vilket som sagt känns idag… =).

Sen har jag även fått mitt medlemskort för stadscyklarna här, så nu kan jag cykla till och från skolan, riktigt nice! Tar kanske 15-20 min ca så det är perfekt, dessutom i stort sett helt plant, ingen Göteborgs-terräng här inte. Lite ovant att cykla på vänster sida, glömmer det titt som tätt men blir snabbt påmind av trafiken. Men det är himla skönt med friheten att kunna cykla och inte behöva passa tider med bussen.

Nu är tre dagar av Orientation Days avklarade, så det har varit en massa information kring alltifrån sociala aktiviteter till hur det fungerar med kurser, registrering och dylikt. Idag avslutades dagarna med en rundvandring dels på Campus samt i biblioteket så det börjar kännas lite mer hemma här nu och saker och ting börjar falla på plats.

Idag har jag även gjort ett engelska test, första provet avklarat…! =) Det låter värre än vad det var, men på grund av att jag ska läsa en kurs i akademisk engelska så kan man om man vill göra ett test för att se vilken av kurserna som passar bäst. Så provet bestod av ordkunskap, grammatik och skrivande. Det gick i alla fall bra, ansvariga läraren tyckte jag hade valt rätt nivå på kursen.  Dock blev det en något pinsam start då jag skrivit ner tiden för provet redan i Sverige i telefonens kalender så hade inte tiden hängt med i tidsomställningen här på Irland. Detta medförde att jag trodde provet skulle börja klockan tre när det istället började klockan två. Så jag kom en kvart sent, inte bästa starten kanske, som tur var, var han förlåtande och lät mig skriva ändå, puuuh!

Ikväll kommer min kära sambo på besök så det ska bli himla kul att få visa honom runt och kanske ta någon dagstripp till havet!

Avslutar här med några bilder på boendet:

IMG_0885 IMG_0884 IMG_0888

Ha en trevlig helg allihopa!