Första veckan på terminsstarten

En hel vecka har nu passerat sedan terminsstart, så som en förvirrad student har jag irrat runt på Campusområdet och försökt hitta fram till rätt byggnad och lokal. Det är tur att det finns folk att fråga!

Jag kommer att läsa sex olika kurser, vardera 5 poäng, och alla pågår samtidigt. Upplägget känns än så länge lite ovant och lite lätt förvirrat, men det ska nog ge sig med tiden! Här är det uppdelat på så vis att det är 12 veckor med föreläsningar därefter ca 1 veckas inläsningstid för att sedan avsluta med tentaperioden under december. Föreläsningarna har gått bättre än väntat att hänga med på, den irländska engelskan är lättare än vad man kan tro. =)

Sen har jag vart ute på lite äventyr, förra helgen blev det en busstur till kuststaden Kinsale. Jag fick äntligen se havet! Så det blev lite vandring, världens godaste fish and chips och lite annat smått och gott. Det är verkligen den gröna ön, otroligt vackert böljande landskap fullt av betande djur.

Sen är ju folk rätt avslappnade här, det är i alla fall min känsla, det är lite mindre stress, lite fler leenden och lite mindre tutande. Det märks till och med på hundarna, de flesta går lösa här, men väntar snällt in sin matte och verkar totalt obrydda av andra människor.

Här kommer lite fler bilder från Campusområdet: