Tiden bara flyger fram

Just nu känns det som det bara kommer säga swish så är terminen över. Helt plötsligt har ytterligare en vecka gått…! Nästan i alla fall =).

Helgen var proppad med roliga aktiviteter, det hela kan nog summeras med natur och fysisk aktivitet, alltså helt i min smak. I lördags så blev det en cykeltur söderut till byn Monkstown. Otroligt fin cykelväg på den irländska landsbygden, gröna ängar, kossor, hästar, får, trevliga hejande irländare. Det var dock lite utav en utmaning då jag inte har någon egen cykel (än…) så fick jag hålla tillgodo med de fantastiska hyrcyklarna (som ironiskt nog är sponsrade av Coca Cola…), vilka inte är byggda för Irlands uppförsbackar. Så det var minst sagt svettiga 3 mil. Fick även möjlighet att äntligen få fråga en riktigt irländare hur f*sen man svarar på uttrycket ”Hi, how are you?” som de flesta här använder istället för ett enkelt hej. Ska man berätta hela sin livshistoria för varenda en, eller ska man bara säga hej tillbaka eller hur gör man egentligen… Jo! Det finns lite alternativ, antingen slänger man bara tillbaka samma fråga ”Hi, how are you?” eller ”Fine thanks, you?” och sen finns det ju en del alternativ däremellan, men nu har jag lite mer kött på benen!

I söndags blev det en trip med the Mountaineering Club, som är en klubb för vandring och klättring. De har dels klättring inomhus samt vandringsturer varje söndag till olika destinationer. Denna gång bar det av till Gougane Barra som ligger väster om Cork in mot landet. En otroligt vacker plats med en fin liten sjö omgiven av berg. Så vi tog oss uppåt en bra bit och fick njuta av fantastiska vyer.

Det är himla kul här att det finns massor med klubbar och föreningar man kan gå med i beroende på intressen. Alltifrån en Harry Potter förening till schack, rugby och politik. Det finns nåt för alla. Igår kväll var jag på ett informationsmöte gällande ridsportklubben och hoppas på att kunna sitta på en häst här på Irland. De hade även nåt de kallar tetratlon, som är en tävling bestående av fyra sporter, hästhoppning, simning, skjutning och löpning. Vem som helst får vara med oavsett erfarenhet, så det kan nog vara en riktigt kul grej! Men vi får se, det gäller att prioritera bland allt kul här. Imorn ska jag testa på Rugby för första gången, det ska bli väldigt spännande, jag hoppas på att komma därifrån någorlunda intakt.

Kurserna flyter på bra, jag har gjort lite ändringar men nu ska det vara spikat vilka kurser det blir så det känns skönt. Det är en härlig blandning av miljö, hälsa, mat och biologi skulle man kunna säga. Så nu börjar det bli dags att sätta igång pluggeriet lite mer på allvar. Det gäller att hitta den där balansen mellan plugget och allt annat som händer här. Jag vill ju också hinna med att se Irland och testa på lite kul grejer. Men det ska nog ge sig!

I vanlig ordning bifogar jag lite bilder, denna gång från helgens äventyr!

IMG_1021IMG_1053IMG_1038IMG_1050IMG_0978