Kemin kunde ge mig svaret på många av mina frågor

1444312_yodong-220pxIntresset för kemi har jag haft sen barnsben. Min farfar och mina föräldrar arbetade också som kemister. Under min uppväxt i Kina tillbringade jag många timmar i labbet och utvecklade ett intresse för ämnet. Precis som alla andra barn var jag också väldigt nyfiken på hur världen hängde ihop. Kemin kunde ge mig svaret på många av mina frågor.

År 1989 kom jag till Sverige för att doktorera i analytisk kemi på Göteborgs universitet. Idag arbetar jag som Senior Scientist inom samma ämne. När företaget utvecklar nya mediciner tar vårt team fram analysmetoder för att kunna kontrollera att substanserna håller högsta kvalitet. Ett intressant jobb som kräver stor noggrannhet och att man kan hålla vad man lovar. Det passar mig utmärkt.

Yudong Wang, Senior Scientist, analytisk kemi, Astrazeneca