Hallå där….

1441447_marie_104px…Marie Strandevall, utbildningsledare vid Naturvetenskapliga fakulteten och ansvarig för välkomnandet av fakultetens nya studenter.

På fredag är det dags för årets välkomstaktivitet i universitetsaulan. Varför ska man som ny student gå dit?

Det är ett bra sätt att få information om allt från studentkåren, sexmästeriet och kårföreningarna till hur man gör om man vill plugga utomlands under sin utbildning. Vi hoppas att alla nya studenter ska känna sig välkomna till universitetet och vår fakultet, och få veta lite mer om hur det är att vara student hos oss. Till vår hjälp har vi våra studentambassadörer, som redan pluggar hos oss.

Hur många nya studenter är det som börjar i höst?

Vi har strax över 500 nya programstudenter.

1476449_vasaparken_april460pxFår alla plats på fredag?

Vi håller till i aulan i Göteborgs universitets huvudbyggnad i Vasaparken, och den tar 450 personer. Det är alltid roligt om många dyker upp, så vi hoppas på fullsatt!

Välkomnandet av nya studenter vid Naturvetenskapliga fakulteten inleds kl 13.00 den 29 augusti. Se hela programmet.