Plugghelg

Denna helg har tillägnats plugg i stora drag. Har fem härliga uppsatser som ska skrivas plus sex tentor i november-december så det gäller att ligga i. Dessutom är det rätt många av mina nära och kära som kommer och hälsar på i november så försöker göra så mycket jag bara kan nu pluggmässigt för att kunna ha lite fri tid senare. Inledde helgen med en riktig pensionärsfredag som bestod av tvätt, handling och städning och festade till det med att kika på Svt Play på kvällen. Är det fredag så är det! Resten på bygget var nog ute och kalasade på ett helt annat plan. Fick en del märkliga blickar från folk när jag var på väg till tvättstugan i mina finaste mjukisbrallor. Men ibland är det rätt skönt att inte vara 19 =).

Har framförallt fokuserat på uppsatserna nu och försöka få så många som möjligt avklarade för att sen i november fokusera mer på tentorna. Börjar närma mig slutet på uppsats tre så det går sakta men säkert framåt. Som sig bör när man är hemma och pluggar så är det ju ofta många andra aktiviteter som kan locka iväg en… Typ bakning… =) Denna helg blev det premiär för matbröd, så jag gjorde ett rågbröd som blev riktigt schysst, glömde dock att fota… Brödutbudet här är ju inte kanon, mycket formbröd som till 99 % består av luft, sen är det en hel del bakpulverbröd som är rätt söta. Tur som det är så gillar jag ju att baka! Idag bakade jag kakor, kolakakor med smarties, supersmarriga!

Har vart ute och luftat mig lite dessa dagar med. Igår bestämde jag mig för att gå åt ett håll jag aldrig gått åt förut. Himla kul att se sig omkring lite, märker att jag börjat kommit in i lite invanda mönster, man har sin väg till skolan, till affären, till stan och så vidare. Men det finns massor av Cork och dess omgivningar jag fortfarande inte utforskat så jag får påminna mig lite att ta lite nya vägar nu och då. Det är så himla färggrant här, först och främst den otroligt grönskande naturen, men sen alla hus som är målade i alla möjliga färger. Det känns så himla levande!

I veckan har jag hunnit med två vändor till puben, men det sagt kan det vara ok med en pensionärsfredag…! Finns ett jättemysigt ställe inte långt ifrån där jag bor där de dels har ett eget bryggeri med fantastisk öl och sen har de vedungsbakade pizzor som typ är de godaste jag någonsin ätit! Mycket bra kombo!

Hoppas ni alla haft en bra helg!

Kramar

IMG_1208 IMG_1211 IMG_1214 IMG_1234 IMG_1237