Familjen på besök

Jag har verkligen blivit bortskämd med besökare senaste veckorna, först pojkvännen, sen brorsan och nu mamma och pappa. Jättekul att få träffa alla och att få möjlighet att resa tillsammans och se mer av denna vackra ö.

Under veckan försökte jag så mycket som möjligt lägga tid på plugget dagtid för att sedan hänga lite med mamma och pappa under kvällarna. Visade universitetet, mitt boende och en och annan pub hann vi med dessutom.

Till helgen hade vi hyrt en bil och åkte västerut mot Dingle med många stopp i byarna på vägen. Natten spenderades på en kanonmysigt Bed and Breakfast i Inch som ligger ca 2 mil öster om Dingle. Här blev vi välkomnade med te och scones av världens mysigaste lilla tant som drev stället. Sen tog jag och mamma oss en härlig promenad längs med en strand som aldrig tog slut. Otroligt vackert ställe. Kvällen spenderades på den lokala puben med god mat och dryck.

På söndag gav vi oss iväg västerut till Dingle, stannade till och gick runt lite, en väldigt mysig liten by. Sen bilade vi vidare ut till den yttersta spetsen av halvön och tog oss fram på riktigt små och slingriga vägar med fantastiska vyer! Jag blir lika häpen varje gång av den oslagbara naturen här på Irland. Det känns otroligt förmånligt att få spendera en hel termin här med möjlighet att resa runt och få upptäcka det ena vackra efter det andra. Det var skönt att komma bort en helg dessutom och få ladda på ny energi inför kommande intensiva period.

Nu blir det hårdkör med plugget fram till hemfärd. I måndags hade jag första tentan i form av ett flervalstest. På torsdag ska sista uppsatsen in. Och på tisdag om en vecka är nästa tenta, som är en form av uppsatstenta. Det är fem frågor och man svarar på två, men skriver 2-3 sidor på varje fråga. Det känns lite ovant och jag känner mig lite osäker på pluggandet inför en sådan tenta. Rekommendationen är att fördjupa sig i tre ämnen i förhoppningen om att kunna svara på två på tentan. Så det är bara plugga på och hoppas på det bästa. Känner mig lite stressad just nu på grund av att det är så mycket på en gång. Det är mycket som ska hållas aktuellt i huvudet samtidigt. Efter uppsatstentan nästa vecka har jag ytterligare 4 tentor till. Så ja nu blir det det plugg ända in i kaklet…!

Första helgen i december kommer en kompis och hälsar på så då blir det ett litet break i alla fall… =)