Ett sista hejdå

Sitter nu på flygplatsen i Cork och inväntar planet som ska ta mig tillbaka till svensk mark igen. Känslan är extremt surrealistisk, har jag verkligen varit här i 4 månader, det har gått så otroligt fort!!

Tentorna är skrivna, de kändes helt ok, nu är det bara hålla tummarna fram till februari när resultaten kommer.

Är så otroligt tacksam för denna tid. Jag har lärt mig otroligt mycket, att åka iväg såhär är så mycket mer än att bara plugga lite kurser på ett nytt universitet. Det är språket, alla fantastiskt fina människor jag fått möta och lära känna, personer jag kommer ha kontakt och träffa igen, det är otroligt värdefullt. På något sätt har världen krympt litegrann, det är inte så himla konstigt att plugga någon annanstans, det är precis som hemma fast ändå helt annorlunda.

Känner mig otroligt rik på upplevelser och nya lärdomar. Det är sorgligt att åka ifrån det som varit mitt hem under nästan 4 månader samtidigt som det är fantastiskt att åka hem och äntligen få träffa alla som jag saknat. Att få vara lite ledig, att få låta allt sjunka in lite och inte minst äta en jäkla massa julmat!

Sista veckorna har varit tuffa, många timmar har spenderats på biblioteket, in i det sista har jag kämpat, för att tillslut få runda av min vistelse med de fina människor jag lärt känna och ett sista besök på favoritpuben.

Tack Irland för denna tid, du är ett fantastiskt vackert land fyllt av många fina, vänliga och varma människor. Jag kommer sakna dig, men jag kommer tillbaka och hälsar på!

Ta hand om er nu allihopa, och hoppas att jag kunnat inspirera någon annan till att ta chansen och åka på utbytesstudier.

Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!